Ontstaan van R.T.Frances
In 2010 ben ik, Frances van Mulken, oprichter en eigenaar van RT.Frances, afgestudeerd aan de Pabo in Maastricht. Tijdens het volgen van de opleiding tot leerkracht basisonderwijs miste ik diepgang. Al snel besloot ik me te verdiepen in de individuele leerling. Zo ben ik na mijn opleiding direct gestart met de master SEN (Special Educational Needs) richting Remedial Teaching waarbij ik extra modules gedragsproblemen en gedragsstoornissen heb gevolgd.
Tijdens mijn master-opleiding kreeg ik van mensen in de omgeving de vraag even met hun zoon of dochter mee te kijken, waar gaat het mis en waar is hulp nodig. Tot 2015 heb ik het lesgeven gecombineerd met de zorg en aandacht voor mijn eigen praktijk. Halverwege 2015 heb ik de overstap kunnen en mogen maken om me volledig te focussen op RT.Frances.
Passie
In de grote groepen die tegenwoordig basisonderwijs volgen is er weinig aandacht voor de individuele leerling. Elk kind heeft eigen talenten en elk kind heeft een eigen ontwikkeling. Op deze manier heeft dan ook elke leerling zijn eigen leerweg waar de één iets meer hulp nodig heeft dan de ander. ‘Niet iedereen hoeft meteen een vlinder te zijn.’ Daar wilde ik graag op inspelen. Juist die leerlingen die een beetje extra hulp nodig hebben verdienen het om uiteindelijk ook als vlinder te vliegen in deze ontwikkelende maatschappij.
Mijn passie ligt bij het helpen van deze leerlingen. Succeservaringen opdoen, ontwikkelingssprongen maken en stap-voor-stap een doel bereiken zijn belangrijke speerpunten in de ontwikkeling van kinderen. Dat is leren. Vallen, opstaan en verdergaan om uiteindelijk uit de cocon als vlinder klaar te zijn om je levenspad af te leggen.
Gezinssituatie
Samen met mijn man, 2 zoontjes en hond woon ik in Beek. Vanuit Beek werk ik bij de klant aan huis. Mijn grote droom is een praktijk aan huis of op locatie op te zetten en de praktijk te combineren met een ambulante praktijk. Hopelijk kan ik deze droom snel verwezenlijken.
55065708
Geregistreerd lid van de Landelijke Beroepsvereniging Remedial Teachers. Lidnummer 162608