De overstap naar de middelbare school is voor veel jongeren een grote verandering. Nieuwe vakken, wisselende docenten, huiswerkdruk, een andere klas en vaak ook hogere verwachtingen. Voor sommige leerlingen is dat behoorlijk overweldigend.
Soms zijn er leerproblemen of een leerstoornis, soms speelt er onzekerheid, stress of motivatieverlies. Of je kind kan het allemaal best, maar weet niet hoe te plannen, organiseren of beginnen. In het drukke schoolsysteem is er niet altijd ruimte voor de persoonlijke aandacht die nodig is.
RT.Frances biedt individuele begeleiding op maat aan middelbare scholieren die vastlopen in het leren of in hun sociaal-emotionele ontwikkeling. Wij kijken samen met leerling en ouders naar wat wél werkt, op een manier die rust en overzicht geeft, én zorgt voor vertrouwen in eigen kunnen.
Taal en spelling: werkwoordspelling, grammatica, zinsbouw, woordenschat
NT2: Nederlands als tweede taal (voor anderstalige leerlingen)
Lezen: technisch lezen, begrijpend lezen, dyslexie
Rekenen en wiskunde: basisvaardigheden, redeneren, dyscalculie
Faalangst en prestatiedruk
Sociaal-emotionele problemen: overprikkeling, onzekerheid, blokkeren
Hoogbegaafdheid: passende uitdaging en leren leren
Taakaanpak: leren plannen, organiseren, motivatie en werkhouding
Leren leren: studietechnieken, leerstrategieën en examenvoorbereiding
Huiswerkbegeleiding en structuur aanbrengen
Begeleiding is mogelijk bij de meeste vakken in de onderbouw en bovenbouw, waaronder:
Nederlands
Engels
Wiskunde
Frans / Duits
Natuurkunde
Scheikunde
Biologie
Aardrijkskunde
Geschiedenis
Maatschappijleer
Economie
Studievaardigheden / profielkeuze / voorbereiding examens
Begeleiding op maat, gericht op wat jouw kind nú nodig heeft
Praktisch, rustig en doelgericht
In de praktijk, op school of online
Altijd in overleg met ouders (en school indien gewenst)
“Mijn doel is dat jongeren weer grip krijgen op hun schoolwerk én zichzelf. Met minder stress en meer vertrouwen de schoolperiode door.”
55065708
Geregistreerd lid van de Landelijke Beroepsvereniging Remedial Teachers. Lidnummer 162608